EET ZDARMA O PROJEKTU AKTUÁLNĚ PODPORA REGISTRACE VSTUP

PODPORA

Jelikož je projekt koncipován jako bezplatný, pochopte prosím, že není bohužel v našich silách zajišťovat individuální technickou podporu.

Na této stránce se snažíme postupně doplňovat návody a řešení konkrétních situací. Nastavení není složité a podle návodu by tak měl zvládnout i laik.

Rádi zde také uveřejníme kontakty na firmy či osoby, které jsou schopni/ochotni za úplatu pomoci. Stejně tak rádi zveřejníme kontakty na dodavatele hardware, např. prodejce mobilů s tiskárnou účtenek, kteří svému zákazníkovi nastaví např. v ceně dodávky nového hardware. Uvažujeme zatím nad podobou a v blízkém budoucnu proto na tomto místě patrně přidáme nějaký registrační formulář.

Videonávody na Youtube
Registrace a nastavení
Vystavení paragonu na PC
Tisk paragonu z počítače
Tisk paragonu z mobilu
Paragon na mobilu-zaslání v SMS, e-mailem, PDF, nebo na tiskárnu (i vzdálenou)
Tisk paragonu z mobilu-alternativa pro Android-textový tisk

Jak začít vystavovat paragony s EET pokud se vás týká, nebo bude týkat v blízkém budoucnu?

  1. Základem je získat certifikát ve formátu P12. Finanční správa provozuje k EET portál www.etrzby.cz, kde lze i zažádat. Výsledkem je získání souboru ve formátu (tj. s příponou) .p12+hesla k němu. Zároveň s tím získáte i číslo provozovny. V případě potřeby požádejte svůj finanční úřad o asistenci se získáním certifikátu a číslem provozovny. Získání může ze strany úřadu chvilku trvat, proto o něj doporučujeme zažádat co nejdříve, mezitím můžete pokračovat s body níže.
  2. Zaregistrujte se
  3. Po registraci a přihlášení si přidejte novou firmu.
  4. Pokračujte s nastavením firmy, vyplňte alespoň všechny povinné údaje. Počítá se s tím, že vzhled dokladu případně doladíte dodatečně. Např. u tiskárny úzkých účtenek můžete upravit velikost a styl písma tak, aby se vešlo na šírku, resp. aby dobře vypadalo.
  5. V šedé části nazvané "Nastavení EET" bude třeba uložit získaný certifikát P12, heslo k němu a číslo provozovny, získané v bodě 1 výše. Po uložení se automaticky nastaví režim na testovací, abyste mohli odzkoušet komunikaci se servery finanční správy a neposílali tam ještě reálné tržby.
  6. Z menu vyberte volbu "Nový paragon", zadejte názvy a ceny tak, jako byste je vypsali ručně na paragon. Při opakovaném zadávání si váš internetový prohlížeč (dle jeho nastavení) může pamatovat předchozí zadání a bude vám napovídat. V tuto chvíli paragon můžete uložit buď bez EET hlášení pouze do archívu (pokud se vás ještě EET netýká), nebo včetně EET. V druhém případě budete informování o výsledku a získáte odkaz na paragon.
  7. Nově uložený paragon je dohledatelný v archívu, můžete si tedy vytisknout např. dodatečně. Stejně tak je možné získaný unikátní odkaz na paragon např. poslat zákazníkovi e-mailem-jde o unikátní odkaz a nebude tak po zákazníkovi vyžadováno heslo. Myslete jen na to, že pokud z archívu smažete, logicky ani zákazník nebude již moci otevřít.
  8. Pro tisk paragonu doporučujeme v nastavení internetového prohlížeče vypnout tisk záhlaví a zápatí (typicky čísla stránek, adresa tisknutého odkazu apod.). Bez problému pak můžete tisknout např. na tiskárně účtenek připojené ať k PC, nebo mobilnímu zařízení.

EET se mě (zatím) netýká, mohu používat pro bezplatné vystavování paragonů bez EET?
Ano, je to samozřejmě možné. V takovém případě neukládáte v nastavení žádné certifikáty a při ukládání paragonu zvolte uložení (bez EET). Pokud se vás EET začne v průběhu času týkat, pouze doplníte certifikát a začnete vystavovat doklady s příslušnými kódy.

Musím pořád dokola zadávat heslo?
Nemusíte. Systém je aktuálně nastaven tak, že přihlášení vydrží 10 dnů. Pokud na něco kliknete třeba po 5ti dnech, automaticky se nastaví opět 10dnů trvání. Teoreticky se tedy nemusíte vůbec přihlašovat, pokud nezavřete prohlížeč, přihlášení by mělo vydržet min. 10 dnů bez jakékoliv akce. Přesto po zavření prohlížeče nebo restartu PC se z bezpečnostních důvodů přihlášení pravděpodobně zruší. Pokud je zařízení výlučně vaše a nehrozí zneužití, můžete si nechat prohlížeč zapamatovat přihlašovací údaje. V opačném případě se nezapomeňte vždy odhlásit!

Nerealizovaná tržba, omylem zaslaná tržba "uklepnutím"
Jedná se o situace, kdy např. zákazník po vystavení účtenky zjistil, že u sebe nemá dostatek peněz. Nebo jste se spletli v jakýchkoliv údajích na paragonu. V takovém případě je třeba vystavit ten samý doklad, pouze s uvedením záporných hodnot. Do textu na jednotlivé řádky doporučujeme uvést navíc např. i číslo dokladu který stornujete, což jistě ocení vaše účetní. Např. do řádku s popisem, kde je na původním dokladu č.2017905123 uvedeno např.
Křížový šroubovák profi AB3 (cena 59 Kč)
...tak na nově vystavený doklad uvedete např.
---storno dokladu č.2017905123--- Křížový šroubovák profi AB3 (cena -59 Kč)
+ vytvoříte nový paragon včetně hlášení EET.
Takto můžete samozřejmě vystavit i jen částečný stornodoklad, např. při vrácení jedné položky z paragonu. Dbejte nicméně prosím na správné rozepsání DPH (sazby apod.), aby v případě storna FÚ měl vždy v rámci EET hlášenu adekvátní částku DPH, pouze s mínusem. Nezapomeňte totiž, že součástí EET hlášení jsou u plátců DPH i výše DPH v jednotlivých sazbách. Bylo by chybou prodat se základní sazbou DPH a stornovat sice stejnou celkovou částku, ale ve snížené.

Nejsem plátce DPH, proto nemám DIČ, nemůžu se zaregistrovat
Toto je často rozšířený omyl. DIČ mají přidelené i neplátci DPH. Pouze ho neuváděli na doklady. Toto se s nástupem EET změnilo.

Co když mi zrovna nejde tiskárna?
Klientovi můžete předat doklad např. e-mailem, zákon to umožňuje. Teoreticky stačí poslat i jen odkaz (tzv. URL) na e-mail, sms, nebo si ostatně může třeba vyfotit odkaz z vaší obrazovky na svůj mobil, pokud mu to umožníte. V extrémním případě mu můžete i odkaz přepsat na kousek papírku, i když to není zrovna hezká práce a nesmíte se přepsat :-) Další variantou je přepsání dokladu do klasického "paragonového" bločku s tím, že musíte přepsat zejména údaje datum+čas,dodavatel vč.DIČ a údaje související s EET.
Pokud klienta ještě uvidíte, můžete se domluvit i na pozdějším předání. Nefunkčností tiskárny není nijak ovlivněno splnění vaší povinnosti nahlášení EET tržby, to splníte při uložení paragonu a nahlášení EET.

Co když mi zrovna nejde PC/tablet/mobil... na kterém vystavuji paragony?
Výhodou našeho řešení je nezávislost na konkrétním zařízení. Pokud se Vám např. zrovna rozbilo PC, můžete se přihlásit z druhého. Pokud nemáte, zkuste sáhnout do kapsy pro mobilní telefon připojený k internetu. Za tímto účelem si můžete připravit záložní zařízení ideálně s přednastavenou možností tisku.
Nemáte-li žádné záložní zařízení, nemůžete vystavit účtenku, ani splnit zákonnou povinnost hlášení EET. Je to stejné, jako když se rozbije v obchodě pokladna, nebo ji vypadne elektřina. Na tuto situaci zákon myslí, tržbu jste povinni nahlásit bez zbytečného odkladu do určité doby (48h). Klientovi doporučujeme se omluvit a dohodnout způsob předání účtenky jakmile ji vystavíte-např. e-mailem, viz výše.

Co když mi nejde internet?
Tato situace je v našem případě shodná s poruchou zařízení, viz výše.
Zde je namístě zmínit i situaci, kdy máte dlouhodobě velmi špatné pokrytí internetem, např. mobilní provozovna nebo restaurace v horách bez signálu a bez internetu. V tomto případě FÚ avizuje možnost povolení individuální výjimky. Standardní režim EET je tzv. běžný, kdy tržba je hlášena ihned bez zpoždění. Při povolení výjimky ze strany FÚ může takový podnikatel posílat tržby se zpožděním (5 dnů) v rámci tzv. zjednodušeného režimu EET.
Jelikož naše řešení je čistě online kdy se předpokládá připojení k internetu, v tuto chvíli je podporován pouze běžný režim.

Všechno mi funguje, ale stránku www.zdarma-eet.cz nemůžu otevřít?
I to se může stát. Buď je přerušené spojení mezi vaším poskytovatelem internetu a naší sítí, nebo může jít o nějakou havárii/údržbu serverů na naší straně. Máte-li možnost, zkuste nejdříve na jiném zařízení, ideálně z připojení od jiného poskytovatele. Není-li funkční, jde o stejnou situaci, jako v případě selhání internetu výše.

Na účtenky se mi tiskne BKP+FIK, ale teď se stalo, že vyjel nějaký dlouhý PKP kód?
Jedná se o situaci, kdy se našemu serveru nepodařilo spojit se serverem EET. Může jít o odstávku na straně finanční správy, nebo přerušené spojení mezi našimi servery a finanční správou. V každém případě to znamená, že tržbu se nepodařilo nahlásit. Můžete se přepnout do archívu a tržbu znovu zkusit nahlásit. Pokud stále neprochází a máte čekajícího klienta, můžete mu takový paragon bez problému vytisknout. Nezapomeňte však bez zbytečného odkladu tržbu nahlásit odkazem v archívu. Tento problém by měl vzhledem k našemu online řešení nastávat jen výjimečně.